';

Logo / huisstijl ontwerp traject

Het ontwerpen van een logo en of huisstijl verloopt bij CIM logo ontwerp.nl altijd volgens een vast traject. In grote lijnen bestaat het altijd uit onderstaande fases:

Vrijblijvend gesprek

Wanneer er een klant contact opneemt voor informatie over het ontwerp van logo, huisstijl, website en dergelijke wordt deze klant uitgenodigd voor een vrijblijvend gesprek, waarin duidelijk wordt wat de klant wil en wat CIM Logo Ontwerp voor de klant zou kunnen betekenen. Op basis hiervan kan een offerte worden gemaakt. Dit gesprek kan ook desgewenst gewoon telefonisch plaatsvinden.

Wensen klant

Wanneer de klant akkoord gaat met de offerte volgt er een vervolggesprek. Welke wensen of ideeën heeft de klant wat betreft het ontwerp, kleurgebruik, beeldmerk? Zijn er bepaalde dingen die de klant terug wil zien komen in het ontwerp? Door onze efficiënte werkwijze en vragenlijst zijn we tegenwoordig ook in staat om het traject helemaal online af te wikkelen. De vragen worden en het concept worden dan telefonisch doorlopen. Een afspraak is niet niet meer perse nodig.

Stijl

Ook is het belangrijk te achterhalen welke stijl de klant aanstaat. Er wordt dus eerst onderzocht wat de klant precies wil en in welke stijl. Laat het gemaakte werk/portfolio zien, zodat klant aan kan geven welke stijl hem bevalt. We laten hem ook eens op internet rondsnuffelen om op deze manier een stijl aan te kunnen geven. Wat vindt men mooi? Dit vormt mede een inspiratiebron voor het nieuwe ontwerp.

Bedrijfsdoelstellingen klant

Dan wordt er nagegaan wat de klant wil bereiken, wat hij wil uitstralen, waar zijn bedrijf voor staat en welke doelgroep voor hem belangrijk is. Deze items moeten namelijk terugkomen in het ontwerp, waarmee de juiste uitstraling bereikt wordt. Uiteraard volgt er een terugkoppeling / samenvatting van het gesprek terug naar de klant, zodat beide partijen op de hoogte zijn van afgesproken zaken.

Na de 1e ontwerpen..

Er worden verschillende ontwerpen gemaakt, ook dicht bij elkaar liggende variaties. Deze worden samen met de klant besproken. De klant maakt twee keuzen of geeft gewenste aanpassingen door. Wij zullen aanpassingen blijven doorvoeren aan de ingeslagen richting net zolang totdat de klant tevreden is over het ontwerp. Dit zijn allemaal bij de prijs inbegrepen. Echter mocht een klant voor logo b of c hebben gekozen kan na de eerste doorontwikkelingen van deze logo`s niet meer kostenloos overschakeld worden naar logo a of d (letter logo`s zijn slechts voorbeelden)

Op deze manier zit er voor beide partijen geen addertje onder het gras. Wij weten namelijk dat onze klanten het belangrijk vinden en waarderen dat er een goede heldere ommunicatie plaatsvindt, afspraken nagekomen worden en verwachten unieke ideeën vanuit CIM Logo Ontwerp.